mandag 4. desember 2017

Dag 8: Fra Roppolo til nærheten av Cavaglià.

Vi legger opp våre etapper selv, og noen ganger kan det være vanskelig å finne overnatting i passe avstand dag for dag. Denne dagen ble etappen kort, under 9 km. Vi opplevde ofte at de vi bodde hos helst ville at vi ikke skulle spise frokost før kl. åtte. Det kan føles litt seint når du har en lengre etappe foran deg, men i dag passet det greit. Vi tok oss derfor god tid med den gode morgenmaten vertinna servert.

Ut fra Roppolo gikk det litt oppover, før det gikk tilsvarende nedover igjen mot Cavaglià. Vi kommer til Posletta, eller Pianura Padana som det heter på italiensk.

I Cavaglià gikk vi innom kirken Parrocchia S. Michele.

Mellom noen hus, ute blant åkrer, gikk vi forbi dette lille kapellet.

Vi hadde et rom som venter på oss på UNA Golf Hotel. Hotellet ligger 4-5 km fra selve landsbyen Cavaglià, med har dette som adresse. Etter noe over 6 km på vandring denne dagen tok vi av fra pilegrimsveien for å finne hotellet som ligger litt utenfor selve ruta.

Vi var absolutt ute på landet denne dagen, veien gikk mellom maisåkrer og vi så kiwitrær. Som dere ser på bilde under virket maisplantene veldig tørre. Også her er det vannkanaler langs åkrene.

Vi fant ganske greit fram til UNA Golf Hotel som ligger langs hovedveien SP 143. Dette er et stort hotell, og selv om vi helst foretrekker små bosteder så vi fram til å være her. De hadde nemlig basseng, og ettersom vi allerede var framme i halv ellevetiden fikk vi en ettermiddag på en etterlengtet solseng ved bassenget. Det var nemlig fortsatt veldig varmt.

Nå hadde min venstre arm blitt blå (eller rød?) etter fallet jeg hadde fire dager tidligere.

På andre siden av hovedveien så vi en restaurant og dro dit for å ta en øl. Det var en veldig avslappet stemning der, også blant personalet, så vi bestemte oss for å spise middag der på kvelden. Da vi kom tilbake ville vi gjerne sitte ute, men måtte rømme inn. Det var veldig mye mygg, noe vi også hadde kjent på kvelden før i Roppolo. Valg av kveldens middag var enkel for meg da jeg så at de hadde sverdfisk. Det er noe av den beste fisken jeg vet å spise på restaurant. Og med en flaske Barbera ble kvelden veldig så vellykket.